האם מסך הנעילה של מכשירי טלפון חכם עומד להפוך לזירת הפרסום הלוהטת הבאה? ב-TechCrunch מדווחים כי Glance, חברת פרסום ותוכן שכבר פעילה במספר מדינות ברחבי העולם וטוענת לכ-70 מיליון משתמשים, נמצאת בשלבי משא ומתן אחרונים עם מספר יצרניות ורשתות סלולר אמריקניות. כוונתה היא להשיק את השירות שלה כאפליקציה המותקנת מראש על מכשירי אנדרואיד במהלך החודשיים הקרובים.
האפליקציה של Glance מחליפה את מסך הבית של אנדרואיד במעין רצף עדכונים המזכיר מעט את זה של טיקטוק: דיווחי חדשות, סרטוני וידאו בידוריים, חידונים, תמונות וכמובן – פרסומות. לטענת החברה, קהל המשתמשים הקיים שלה נחשף לתכנים אלו כ-65 פעמים ביום בממוצע.
המטרה היא, כמובן, לשווק מיקומי פרסום נחשקים במסגרת רצף עדכונים זה. למקרה שעולה ההשערה כי גוגל (Google) עשויה להתנגד לכך, שווה לציין כי החברה האחראית למערכת ההפעלה אנדרואיד היא שותפה פעילה ב-Glance והשקיעה בה עשרות מיליוני דולרים. השירות ניתן כמובן לביטול והסרה, אולם נקודת המוצא היא כי רוב המשתמשים אינם טורחים לשנות את הגדרות המכשיר שאותו רכשו, ועל כן ימשיכו להיחשף למסך הבית הפרסומי של Glance.
גם באפל (Apple) מתכננים להפוך את מסך הבית של מכשירי ה-iPhone לאינטראקטיבי ועמוס יותר בתכנים עם עדכון iOS 16. אפל כמובן לא תציג במסך זה פרסומות, אך היא כן מעניקה לאפליקציות הזדמנות להשתלט עליו דרך ווידג׳טים, ושם בהחלט עשויות להופיע פרסומות.
במקרה זה נדרשת אומנם החלטה מודעת של המשתמש להציב את הווידג׳ט במסך הנעילה שלו, אולם סביר כי רבים יבחרו לעשות זאת גם במחיר של מסרים פרסומיים, ולו רק כדי ליהנות ממשחקים או תכנים אחרים בחינם.
גטאצ’ו יבחר להשאר עם טלפון ישן יותר במצב הזה כדי לא לקבל פרסומות על פיצה במסך הבית
תמיד יהיה אפשר להתקין מערכות הפעלה
נקיות אם יתחילו להריץ על מכשירי אנדרואיד
זה הפלוס באנדרואיד.
שובו של הרוט חוזר
בדיוק מה שחשבתי לעצמי
איך קוראים לאפליקציה של glance?
היא טרם הושקה, עוד מעט תגיע לחנויות